fredag 5 januari 2018

Hänt i veckan

Årets första börsvecka är avslutad och det var en kort, men stark vecka. Det har varit glatt på börsen hela veckan och enligt Twitter har det gått lysande för alla. Misstänker att entusiasmen svalnar något efter ett par nedgångsdagar. Jag sållar mig dock till glädjekören och konstanterar att portföljen har gått starkt och överträffat index. Vanligtvis brukar det vara svårt att hänga med index när det går stark, men denna vecka har relationen varit den omvända. Det är främst Betsson, Nobina och Softronic som bidragit till utvecklingen, men flera andra innehav har också gått bra.

Händelserna i portföljen är dock lätträknade. Jag brände hela decemberöverföringen samma månad och hade därför bara några korvören i likvider. Den enda transaktionen under veckan har varit ett miniköp i Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Sedan har det kommit in utdelningar från LTC Properties Inc, Klövern Pref, ALM Equity pref och Corem Property Group Pref. Det kommer att komma in lite fler utdelningar under månden men inget som kommer leda till att jag får ihop tillräckligt för att köpa fler aktier. Jag får helt enkelt vänta till löning, som inte heller kommer bli så saftig på grund av föräldraledighet. Det är sant som de säger, januari är en fattig månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar